1 Kasım 2020 Pazar

The Revenant 2015 Alejandro G. İnnâritu


 Revenant, Alejandro G.İnnâritu' nun 2015 yapımı filmi. Leonardo Di Caprio başrolde. Jack London en sevdiğim yazardır. Nedeni de anlattıkları gerçektir. Bunu hissedersin. Ateş yakmak, Vahşetin Çağrısı' dan etkilenmiştim. Filmde gördüğümde dayanamadığım şiddet sahneleri vardı. Hem insanın insana yaptığı, hem de insanın doğada varolmak için diğer canlılar ile yaşadığı çarpışma

 Filmde bir yol gösterici var Di Caprio' nun canlandırdığı ve onun melez oğlu öldürüldüğünde hem hayatta kalma mücadelesi, hem de intikamın peşine düşmesi anlatılıyor. 

Filmin kalbi geri gelmeyecek bir şey için intikam peşine düştüğümüzde bunu kendimiz için mi yaparız? 

İntikam insanın elinde değildir.

Tanrının ellerindedir. 

Filmde bunu duyuyoruz. Bir karakter "Benim de canım yanıyor. Bütün ailemi kaybettim ama intikamı tanrı alır". Aslında içimizdeki kötüyü ortaya çıkararak biz de zevk aldığımız bir mücadelenin içine oluyoruz.

O kadar yolu intikam için mi geldin?

Keyfini çıkar.

Oğlunu geri getirecek bir şey yok. Repliği de vardı.

Filmin tamamı bu sorunun cevabı, insanın ne kadar vahşileşip, dürütüsel hale gelebileceği üzerineydi. Yönetmenin Birdman filmini izlemiştim. Orada farklı bir anlatım ve varoluşsal durum vardı. İki filminde de imza gibi aynı yönetmenin elinden çıkmış diyemeyiz. Bu çok güzel. Filmde anne ve oğulun hayaleti kahramanımızlaydı bir kısım sahnelerde. Bunları da gerçeküstü bir unsur olarak görebiliriz. Karısının Kızılderililerin doğa ile bağına dair yaşadığı zamandan replikleri etkiliydi. 

Hiç yorum yok: